Arbetsledare
Detta är en utbildning för att stärka dig som egen, ställföreträdande eller biträdande arbetsledare i rollen som rekryterare.
Under 3 timmar kommer vi att gå igenom de viktigaste punkterna att tänka på vid rekrytering av nya assistenter. Vi kommer bl. a. att prata om hur man undviker de vanligaste fallgroparna, vad man ska man tänka på vid utformandet av en jobbannons och hur man höjer chansen till att hitta rätt assistent.
Vi kommer även att ta upp diskrimineringslagen och vad som enligt lag är okej att skriva i en jobbannons och inte, vikten av uppföljning av nya assistenter i tid, och även lite kring vad man ska tänka på vid användning av rekryteringsverktyget ReachMee.
Kursledarna är handplockade från vårt eget rekryteringsteam, med bred erfarenhet från området och vet vad de pratar om.
Syftet med utbildningen är att ge dig fördjupade kunskaper i hur du ska tänka kring din egen rekrytering, och även veta vilken stöttning du kan få från kontoret.
Från och med hösten 2022 görs alla anmälningar i Primass. Du hittar utbildningarna bakom knappen EVENEMANG i den röda vänstermarginalen.